پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
حجت‌الاسلام موحدی

حوزه/ حجت‌الاسلام موحدی با انتقاد از اداره کل راه و ترابری استان همدان در اصلاح نکردن گردنه خطرناک اسد آباد گفت: امسال چندین تصادف منجر به فوت در گردنه اسد آباد به دلیل ترک فعل مسئولان در اجرای طرح مصوب، به وقوع پیوست.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد از استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با موضوع پیچ خطرناک گردنه اسدآباد با اشاره به تردد شش میلیون مسافر ایام اربعین از هفده استان کشور از گردنه اسد آباد گفت: این گردنه از مهمترین گردنه‌های کشور است که با وجود پیچ‌های بسیار خطرناک، تنها دو باند رفت و دو باند برگشت دارد.

امام جمعه اسدآباد با ابراز تأسف از تصادف‌های به وقوع پیوسته در ماه اخیر تصریح کرد: ناراحت کننده است که در چند مورد از این تصادف‌ها که در مسیر زیارت اربعین انجام شد چندین نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

وی با تعریف و تمجید از توانایی دولت در ساخت و اصلاح جاده‌ها گفت: در مواردی که قصد و اراده‌ای در بین باشد، مانند جاده‌های فرعی استان ایلام را به بهترین شکل ممکن اصلاح و آسفالت می‌کنند؛ اما در اسد آباد همدان چنین عزمی در کار نیست.

حجت‌الاسلام موحدی از برگزاری جلسه‌ای در توضیح، تبیین و مطالبه این نقیصه در اداره کل راه و ترابری استان همدان خبر داد و افزود: در مواردی که دولت توانایی انجام کاری را ندارد، ما باید آن ضعف را تحمل کنیم، اما در این موضوع، وزارت راه و اداره کل راه و ترابری استان توانایی دارد تا به بهترین شکل این مشکل را برطرف کند، اما این مشکل را در این منطقه مغفول گذاشته‌اند.

امام جمعه اسدآباد در توضیح چگونگی جاده گردنه اسد آباد بیان داشت: در بعضی جاها لاین کند رو مانند جاده‌های خاکی خیلی قدیمی قابل تردد نیست؛ این در حالی است که ده سال پیش، شش بانده شدن گردنه به تصویب رسیده است و مسئولان امر این کار را انجام نداده‌اند و در سفرهای اربعین و غیر از آن شاهد جان باختن هموطنان عزیزمان هستیم.

وی پیگیری نماینده مجلس شورای اسلامی را در انجام چنین پروژه‌هایی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نماینده تویسرکان با پیگیری‌های خود باعث اصلاح و آسفالت جاده‌های فرعی این شهرستان شده است؛ پیچ‌های گردنه‌های ایلام نیز از دو باند به چهار باند تبدیل شده است؛ گرفتن تندی پیچ و تراشیدن کوه برای دید بیشتر رانندگان به میزان زیادی از خطرات جاده‌ای کاسته است.

حجت‌الاسلام موحدی با ابراز امیدواری از وعده‌های نماینده جدید مجلس شورای اسلامی منطقه گفت: امیدواریم تغییر نماینده مردم و پیگیری‌های بیشتر آن باعث برطرف شدن این مشکل مهم در اسد آباد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha